Blogi

29/04/2020

Asiakkaat ovat aina toimintamme keskiössä

Logsetin tehtävänä on pitää asiakkaamme metsäkoneet töissä. Yrityksenä kohtaamme vaikeita aikoja, kun tuotteidemme kysyntä laskee. Se ei kuitenkaan ole mikään tekosyy lopettaa asiakkaidemme tukemista. Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa olemme joutuneet tekemään vaikeita päätöksiä, jopa joidenkin tukitoimintojemme supistamisesta tilapäisesti. Lupauksemme on edelleen sama, että käytettävissämme olevien keinojen avulla teemme yhteistyötä jälleenmyyjäverkostomme kanssa pitääksemme asiakkaidemme Logset-koneet tuottavassa työssä.

Näinä aikoina sankareita Logset:lta löytyy useista toiminnoista, mutta nyt suurennuslasin alla on  asiakastukemme. Asiakastukitiimimme on työskenneltävä tehokkaammin, mutta myös älykkäämmin tässä tilapäisessä tilanteessa. Jokainen auttaa toisiaan, että varaosat poimitaan tarkasti, pakataan ja lähetetään nopeasti. Huoltopalvelut aikataulutetaan ja suoritetaan asianmukaisesti. Puhelut reititetään automaattisesti päivystävälle asiakastuen asiantuntijalle. Tiimimme jäsenet tukevat toisiaan. Se on tavallaan kaunista, miten vaikeudet ja vastoinkäymiset lähentävät ja hitsaavat tiimejä yhteen, jotta löydetään ratkaisuja ongelmiin ja tapoja voittaa jopa vaikeimmat haasteet. Jälleen kerran tukea tarvitsevat asiakkaamme tekevät meistä paremman #teamlogset :in.

Tiimityö ja selviytymiskyky ovat välttämättömiä erityisesti kriisin aikana. Monet meistä kohtaavat uusia haasteita ja toimimme mukavuusalueemme ulkopuolella. "Tulikaste" on usein radikaalein, mutta myös nopein tapa oppia uusia taitoja. Haasteiden kohtaaminen ja niiden ratkaiseminen on inspiroivaa. Onnistumisten jakaminen inspiroi muita, luo uutta vauhtia ja vahvistaa tiimihenkeä. On muistettava, että jopa pienikin onnistumisen ilo kannattaa jakaa muiden kanssa!

Juuri nyt monet meistä kohtaavat haasteita, joita emme koskaan kuvitelleet kohtaavamme. Itse kuvittelin, että voin uudessa tehtävässäni todella keskittyä soveltamaan kaikkia kykyjäni Logsetin liiketoiminnan kehittämiseen pitäen tulokset tiukasti suunnitelluilla liiketoiminnan kasvun kehityskäyrillä ja ennustetulla tavalla. En voinut kuvitella, että lähes heti tehtäväni alkutaipaleella ihmiskunta kohtaisi tällaisen uhan kuin tämä pandemia. En ollut kovin hyvin valmistautunut tällaiseen käänteeseen. Voisi jopa sanoa, että minulla oli harhakuvitelma työstäni. Valmistautumisen tärkeys on yksi niistä opetuksista, joka minun oli opittava ja ymmärrettävä aivan uudella tavalla. Kykyjen soveltaminen välittömien ongelmien ratkaisemiseksi on itsessään vaativaa, mutta todella haastavien vaikeuksien voittaminen ja yrityksen onnistunut johtaminen edellyttää, että johtaja valmistautuu myös  odottamattomiin kehityksen käänteisiin. Skenaariomallintaminen auttaa #teamlogset :ia valmistautumaan maailmantalouden elpymisen eri ennustemalleihin ja nopeuksiin. Tämä strateginen työ varmistaa, että oikeat toimintatavat toteutetaan nopeasti, kun asiat muuttuvat dramaattisesti. Se varmistaa myös sen, että yrityksemme on paras versio itsestään, kun markkinat alkavat elpymään. Yksi maailmanlaajuinen pandemia voi hidastaa meitä, mutta meillä Logsetilla on vahva tahto kehittyä joka päivä pitämällä asiakkaamme aina keskiössä. Emme koskaan unohda, miksi olemme alalla. Voitetaan nämä vaikeudet yhdessä.

Pysykää terveinä!

 

- Tommi Ekman, Logsetin toimitusjohtaja