Koivulahti, 21. march 2025

Logset är en tillverkare av skogsmaskiner med ett brett produktsortiment av skotare, skördare och skördaraggregat. Maskinerna tillverkas i Finland och exporteras över hela världen. Logset är en pionjär inom elektrifieringen av skogsmaskiner. Den första Logset Hybrid-skördaren lanserades 2016. Vi ligger i framkant av teknologin och utvecklar mer effektiva och bränsleeffektiva skogsmaskiner för ett hållbart skogsbruk.

Vi söker nu förstärkning till vårt säljteam.

FÖRSÄLJNINGS- OCH LOGISTIKKOORDINATOR

ARBETSBESKRIVNING

Som försäljnings- och logistikkorrdinator kommer du att vara i centrum av vår försäljnings- och leveransverksamhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att underlätta kommunikationen, organisera logistiken och stödja försäljningsprocesserna i vår fabrik i Koivulahti, 10 kilometer norr om Vasa.

VIKTIGA ANSVARSOMRÅDEN OCH UPPGIFTER

Försäljningskoordinering

  • Övervaka beställningsmottagning och säkerställa att rätt processer finns på plats
  • Fungera som den huvudsakliga kommunikationslänken mellan fabriken och det externa säljteamet
  • Organisera och planera kundbesök och lokala arrangemang (hotell, möten, evenemang)
  • Assistera i organiseringen och produktionen av försäljningsdokument, inklusive specifikationer och användarmanualer
  • Stödja marknadsföringsåtgärder såsom utställningar, återförsäljarmöten och logistik för reklammaterial
  • Säkerställa ett smidigt informationsflöde från fabriken till säljteamet

Logistikkoordinering

  • Övervaka maskinleveranser, arbeta nära med produktion, ekonomi och försäljning för att anpassa leveransscheman
  • Hitta och förhandla med transportpartners för effektiv och kostnadseffektiv frakt
  • Koordinera och kommunicera med fraktföretag, mäklare och relevanta myndigheter
  • Lösa oväntade problem vid maskintransporter och säkerställa kundnöjdhet
  • Hantera fraktdokumentation och säkerställa efterlevnad av regler och föreskrifter
  • Kontrollera och validera fakturor relaterade till logistik och transport
  • Utveckla och förbättra logistikprocesser för att öka effektiviteten

ARBETSERFARENHET

För att lyckas i denna roll bör du ha:

  • Starka organisatoriska och problemlösningsfärdigheter.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.
  • Språkkrav: Finska, Svenska och Engelska (andra språk är en fördel).
  • En proaktiv och praktisk inställning med fokus på detaljer.
  • Förmågan att hantera flera uppgifter och arbeta effektivt i en snabb miljö.
  • En kundorienterad inställning med en professionell och internationell syn.
  • Kunskap om transport- och logistikverksamhet är en fördel.
  • Kännedom om ERP-system och dokumenthantering är en fördel.

AKADEMISK OCH YRKESMÄSSIG KVALIFIKATIONER

  • Erfarenhet av försäljningsstöd, logistik eller ett relaterat område.
  • Organisationsfärdigheter: Stark förmåga att prioritera uppgifter och hantera flera projekt samtidigt.
  • Kommunikationsfärdigheter: Arbeta och samarbeta i ett team och med partners.
  • Erfarenhet av Microsoft Office, Excel, Word, PowerPoint.

ANSÖK INNAN

Vi kommer att fylla tjänsten när vi hittar rätt kandidat.

MER INFORMATION

Pascal Réty
VP Sales and Marketing
+358 10 286 3282

 

JOIN US!

LÄMNA DIN ANSÖKAN

förnamn / familjenamn


Click or drag files to this area to upload.

You can upload up to 3 files.

Leave CV / cover letter here. [PDF, JPG, Docx, max 5 Mb]