Koivulahti, 21. march 2025
Logset är en tillverkare av skogsmaskiner med ett brett produktsortiment av skotare, skördare och skördaraggregat. Maskinerna tillverkas i Finland och exporteras över hela världen. Logset är en pionjär inom elektrifieringen av skogsmaskiner. Den första Logset Hybrid-skördaren lanserades 2016. Vi ligger i framkant av teknologin och utvecklar mer effektiva och bränsleeffektiva skogsmaskiner för ett hållbart skogsbruk.
Vi söker nu förstärkning till vårt säljteam.
FÖRSÄLJNINGS- OCH LOGISTIKKOORDINATOR
ARBETSBESKRIVNING
Som försäljnings- och logistikkorrdinator kommer du att vara i centrum av vår försäljnings- och leveransverksamhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att underlätta kommunikationen, organisera logistiken och stödja försäljningsprocesserna i vår fabrik i Koivulahti, 10 kilometer norr om Vasa.
VIKTIGA ANSVARSOMRÅDEN OCH UPPGIFTER
Försäljningskoordinering
- Övervaka beställningsmottagning och säkerställa att rätt processer finns på plats
- Fungera som den huvudsakliga kommunikationslänken mellan fabriken och det externa säljteamet
- Organisera och planera kundbesök och lokala arrangemang (hotell, möten, evenemang)
- Assistera i organiseringen och produktionen av försäljningsdokument, inklusive specifikationer och användarmanualer
- Stödja marknadsföringsåtgärder såsom utställningar, återförsäljarmöten och logistik för reklammaterial
- Säkerställa ett smidigt informationsflöde från fabriken till säljteamet
Logistikkoordinering
- Övervaka maskinleveranser, arbeta nära med produktion, ekonomi och försäljning för att anpassa leveransscheman
- Hitta och förhandla med transportpartners för effektiv och kostnadseffektiv frakt
- Koordinera och kommunicera med fraktföretag, mäklare och relevanta myndigheter
- Lösa oväntade problem vid maskintransporter och säkerställa kundnöjdhet
- Hantera fraktdokumentation och säkerställa efterlevnad av regler och föreskrifter
- Kontrollera och validera fakturor relaterade till logistik och transport
- Utveckla och förbättra logistikprocesser för att öka effektiviteten
ARBETSERFARENHET
För att lyckas i denna roll bör du ha:
- Starka organisatoriska och problemlösningsfärdigheter.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter.
- Språkkrav: Finska, Svenska och Engelska (andra språk är en fördel).
- En proaktiv och praktisk inställning med fokus på detaljer.
- Förmågan att hantera flera uppgifter och arbeta effektivt i en snabb miljö.
- En kundorienterad inställning med en professionell och internationell syn.
- Kunskap om transport- och logistikverksamhet är en fördel.
- Kännedom om ERP-system och dokumenthantering är en fördel.
AKADEMISK OCH YRKESMÄSSIG KVALIFIKATIONER
- Erfarenhet av försäljningsstöd, logistik eller ett relaterat område.
- Organisationsfärdigheter: Stark förmåga att prioritera uppgifter och hantera flera projekt samtidigt.
- Kommunikationsfärdigheter: Arbeta och samarbeta i ett team och med partners.
- Erfarenhet av Microsoft Office, Excel, Word, PowerPoint.
ANSÖK INNAN
Vi kommer att fylla tjänsten när vi hittar rätt kandidat.
MER INFORMATION
Pascal Réty
VP Sales and Marketing
+358 10 286 3282
JOIN US!
LÄMNA DIN ANSÖKAN