AGCO POWER ON TALOUDELLISIN

Logset käyttää metsäkoneissaan AGCO Powerin Linnavuoressa valmistamia moottoreita: 4,9-litrainen tai 7,4-litrainen malli on käytössä kaikissa Logsetin harvestereissa tai kuormatraktoreissa.

44- ja 6-sylinteriset LFTN-moottorit ovat erittäin energiatehokkaita ja kestäviä sekä kotimaisia voimanlähteitä. AGCOlaiset ovat toimineet Logsetin voimanlähteenä jo yli 20 vuotta. Sukupolvi toisensa jälkeen ne kuluttavat vähemmän polttoainetta ja tuottavat vähemmän päästöjä.

–Nykyisen LFTN-moottorin synty ulottuu 80-90 -lukujen taitteeseen. Siitä moottoria on kehitetty sukupolvi sukupolvelta paremmaksi. Hyvä polttoainetaloudellisuus on monen tekijän summa, mutta korkea suomalainen tuotekehitysosaaminen näyttelee tietysti isoa roolia, kertoo AGCO Powerin myyntipäällikkö Heikki Hihnala. 

–Meidän etu on se, että myös koneen ohjelmointi on omissa käsissä. Eli esimer­kik­si Logsetin moottorin toiminta on optimoitu juuri kyseiselle konetyypille. Yksi tärkeä osaamisalue meillä on nimenomaan moottorin sovittamisessa ja toiminnan optimoinnissa asiakkaan tarpeeseen. Ja siinä me ollaan aika hyviä. Mutta kyllä Logset on myös tehnyt oman tärkeän osansa kulutuksen minimoimiseksi, Heikki kiittelee.

 

Heikki Hihnala ja AGCO Powerin uusimman sukupolven CORE-moottori. AGCO Powerin moottorit tunnetaan luotettavina ja energiatehokkaina voimanlähteinä.

VÄHÄPÄÄSTÖINEN PUUNKORJUU – TÄÄLLÄ JO NYT?

Konkreettinen ratkaisu puunkaadon päästöjen leikkaukseen piilee  synteettisissä tai kasvipohjaisissa polttoaineissa. Teknologia ja polttoaineet ovat jo olemassa, korkea hinta  rajoittaa vielä hieman yleistymistä puunkorjuussa. Nykyinen HVO (hydrotreated vegetable oil)-biodiesel on jo täysin toimiva ja jakelussa oleva tuote. Kaikki Logsetin moottorityypit on testattu AGCO Powerin toimesta Neste MY -HVO-polttoaineilla. HVO:ta käyttämällä voidaan leikata
päästöjä jopa 90% fossiiliseen poltto­aineeseen verrattuna.

Logsetin hybridiharvesteri ja HVO-poltto­aine on yhdistelmä, jolla puunkorjuun päästöjä voidaan pudottaa merkittävästi. Alhainen polttoaineenkulutus yhdistettynä uusiutuviin polttoaineisiin on kautta
linjan tärkein työväline päästöjen vähentämisessä.

lue myös:

Uusi 4F GT 3.3 on entistäkin tehokkaampi

Kuormatraktorimalliston pienin, Logset 4F GT sai 3.3-sarjan päivitykset viimeisimpänä. Vastauksena markkinoiden kysyntään, akselistot on uudistettu tukemaan uuden,  24-tuumaisen rengaskoon vetokykyä. Keskiviikko, 4. kesäkuuta 2025 Näiden

Uusi H-sarjan harvesterinosturimallisto julkaistu

Kolmen vuoden kehitystyön tuloksena esitellään Logsetin oma harvesterinosturimallisto. Kolme kokoluokkaa: H245, H325 ja H405 on kehitetty asiakaspalautteen perusteella. Enemmän voimaa, nopeutta ja luotettavuutta. Nosturi näkee

Uusi 4.0 harvesteripääsarja: TH60, TH70, TH80, TH90

Nämä uutuudet ovat tuotekehityksen ja kuuden eri mantereen käyttäjäpalautteen tulos. Lanseerauksen myötä harvesteripäävalikoima vastaa entistä laajemmin käyttäjien tarpeisiin. Keskiviikko, 4. kesäkuuta 2025  Esiteltävistä malleista jokainen

UUSI KARTTAOHJELMISTO JULKAISTAAN 2025

Logset kehittää digitaalisten ratkaisujen salkkuaan tarjotakseen tehokkuutta ja vähäisempää ympäristön kuormitusta  Keskiviikko 14.5. 2025   Hanke saa yhteisrahoitusta EU:lta ja sitä toteutetaan yhteistyössä strategisten kumppanien